Umeå 17-19.9

Hela helgen har varit super! Jag åkte hemifrån med taxi på fredags morgonen till färjan, sen åkte jag förjan i 4,5 timme som jag först dock trodde va 3,5 tills ja kom på att de byter ju bakåt när man åker över till sverige. Sedan tog jag taxi från hamnen hem till Sebastian ja, jag medger att de är onödigt dyrt men det är så mycket enklare än att först åka taxi till fridens torg i holmsund sedan åka buss in till vasaplan och sedan åka buss därfifrån hem till honom när de inte tar konanter eller mina electron kort på bussarna man måste ha bankkort eller köpa i förväg, vi får fixa de där med busskort till mig också, har insett att jag nog kommer att ha nytta av att betala den för mig själv istället för att sebastian ska betala allt, han har iprincip betala allt förutom mina skor som jag köpte och min resa, men all mat och sånt har han i princip betalat.

nå på fredagen så lagade han i alla fall en 3 rätters middag som betod av räksoppa, entrecoté med potatisgratäng och kladdkaka till efterrätt. Senare gick vi på bio och kollade på The grown ups, nej ursäkta vi rullade till bion! vi var så himla mätta!

På lördagen gick vi på stan och shoppade :P köpte ett par skor som jag gillade och inte va de dyra heller!
Sedan kom vi till honom och jag haha som var så trött så jag abra kunde skratta somnade en sväng, sedan fick jag kaffe och vi for till stan för att äta med Daniel och Nelly på Harrys! Super bra mat och service, det enda som va dåigt var att man måsta betala garderob! även fast vi åt där! Nå men ialla fall sedan for vi ut på pubb lite tråkigt dock att de flesta ställen har 20 års åldersgräns men vi betedde oss och ingen legga ju direkt så, sen när jag fyller 20 så slipper ja in på någon studentkrog.

Mitt mest lyckade var nog att jag fick med mig öl lådan jag köpt åt sebastian! haha folk kollade nog lite roligt på mig tror inte att de va så svårt att gissa ved det fanns inne i en massa plastpåsar.

Helgen har varit bättre än förväntat och super trevlig tyvärr så har jag rullat massor inatt så Sebastian inte fått sova ifred heller och så har jag tydligen somnat på honom! haha!

här kommer bilder från helgen! tyvärr blev de inte för många var för upptagen med att mysa och umgås med det bästa sällskapet! :D

Jag älskar Umeå och kommer definitift åka tillbaka maaaassor med gånger!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0